Dnes je v prevádzke celkom 16 reštaurácií reťazca The PUB Pilsner Unique Bar. Centrála reťazca spravuje dve prevádzkarne a zvyšných 14 pobočiek prevádzkuje 13 franchisantov. Mimo Česka je nájdeme aj na Slovensku, v Nemecku, Rakúsku alebo Rumunsku.
Štvrtok
14.05.2015
Zahraničné trhy, aj tie mimoeurópske, lákajú gastronomickú sieť The PUB z Plzne.
 

Ak premýšľajú české franšízové koncepty o expanzii na zahraničné trhy, najčastejšie ich kroky smerujú do susedných štátov. Výnimkou je značka The PUB Pilsner Unique Bar, ktorá svoju šancu cíti aj na oveľa vzdialenejších trhoch. „Zoznam lokalít, kam je možné s našim konceptom vstúpiť, by bol pomerne dlhý. Ak však chceme vypichnúť niekoľko favoritov, patrili by medzi nich napríklad Dublin, Londýn alebo New York,“ približuje Martin Šampalík, konateľ spoločnosti The PUB Franchising, ktorá za konceptom stojí.

V zahraničí však sieť reštaurácií The PUB nie je žiadnym začiatočníkom. Pobočky má okrem domáceho Česka tiež na Slovensku, v Nemecku, Rakúsku či Rumunsku. Ako Martin Šampalík prezradil, je zaujímavé pozorovať rozdiel v chode tuzemských a zahraničných pobočiek. „Odlišnosť je daná najmä tým, že zahraničné pobočky majú  viac hosťov, ktorí prichádzajú spontánne, takzvane z ulice. Oproti tomu u nás obvykle návštevu našej reštaurácie hostia plánujú dopredu, urobia si rezerváciu a strávia u nás dlhší čas,“ vysvetľuje Martin Šampalík.

Dá sa konštatovať, že predaj piva na jedného hosťa je v Českej republike väčší, ale v zahraničí tento ukazovateľ vyvažuje rýchlejšia výmena hostí. Celkové výčapy sa teda nijako výrazne nelíšia. „Veľmi slušne sa darí napríklad prevádzke The PUB Bukurešť, ktorú sme vybudovali s vedomím toho, že Rumunsko je v spotrebe piva na piatom mieste medzi krajinami EU,“ doplňuje Šampalík.

S reštauráciou do nového

Mohlo by sa zdať, že kvôli plánom na zahraničnú expanziu, by mohol The PUB pozabudnúť na rozvoj v domácom Česku. Nie je  tomu tak, zahraničná expanzia a rast pobočiek v Česku idú ruka v ruke.  V minulom roku sa sieť rozrástla o dve prevádzky. Jedna z nich je  Slovensku v Bratislave, druhú nájdeme v Ostrave.

„Projekt v Ostrave vnímame ako novú generáciu našich reštaurácií. Aj preto, že je ako prvá v modernej novostavbe. Je to v súlade so súčasným trendom  presklených priestorov. V predchádzajúcich prípadoch reštaurácie vznikali v historických pivničných priestoroch,“  hovorí Martin Šampalík. Aj v tomto roku má  The PUB v pláne otvoriť dve nové prevádzky.