Burgery menia stratégiu
Jedným, z krokov, ktoré by značke McDonald´s mali pomôcť dosiahnuť ciele je prevod zhruba 3500 reštaurácií do franšízy. To by mala sieť dosiahnuť do konca roku 2018. Momentálne prevádzkuje McDonald´s po celom svete 81 % svojich reštaurácií ako franšízy, po dokončení prevodu by tento podiel mal dosiahnuť 90 %. V najbližšej dobe, počas roku 2016, by sa malo do rúk franšízantov dostať 1500 fastfoodov.
Čo sa týka znižovania nákladov, ku ktorej určite prispeje aj vyššie spomínaná zmena, má americký gigant tiež jasné predstavy. Približne 300 miliónov by chceli ušetriť do roku 2017. Všetko pôjde ruka v ruke s plánovanou reorganizáciou pobočkovej siete, rovnako ako so zmenou organizačnej štruktúry celej spoločnosti.
Naposledy sa u nás reťazec rozšíril na konci minulého roku. V poradí 30. reštaurácia bola otvorená v Bratislave, v nákupnom centre Bory Mall. Táto nová reštaurácia s McCafé vytvorila 35 pracovných miest.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.