02.03.2015

Predbehnúť Česko

Minimálne tri nové pobočky otvorí sieť Subway v tomto roku na Slovensku. V rozhovore týždňa to prezradil Matej Varga, ktorý pôsobí ako Subway Development Agent Slovakia.

Ako sa Subway darilo v roku 2014?

Rok 2014 bol pre značku Subway úspešný. Otvorili sme dve reštaurácie, a to na Hodžovom námestí a v novootvorenom centre BORY Mall. Okrem toho sme predali niekoľko ďalších licencií, ktorých majitelia momentálne usilovne pracujú na otvorení svojich vlastných Subway reštaurácií. Preto v roku 2015 očakávame masívnejšiu expanziu. Potvrdzuje to začiatok roka, kedy sme otvorili 10. reštauráciu v Bratislave na Obchodnej ulici a znovutovorili reštauráciu v Nitre. Momentálne máme teda 13 reštaurácií a čoskoro pribudnú ďalšie. Svedčí to najmä o sile značky a spokojnosti našich franšízantov.

Matej Varga, Subway Foto Subway

Celosvetovo má Subway veľmi odvážny cieľ, a to do roku 2030 mať 100.000 reštaurácií. Slovensko do tohto koláča prispeje podle Mateja Vargy síce nepatrným počtom reštaurácií, ale z hľadiska regiónu strednej a východnej Európy bude významných hráčom, čo do počtu reštaurácií.

Narazili ste na nejaké problémy, s ktorými ste sa museli vysporiadať?

Okrem tradičných administratívnych a byrokratických zaťaženiach v poslednej dobe "bojujeme" najmä s prekážkami, ktoré nedokážeme ovplyvniť pri existujúcich reštauráciách. Za všetky spomeniem rozkopanú Štúrovu ulicu a Šafárikovo námestie. Predchádzajúce vedenie mesta a ich nekompetentnosť v riešení tohto stavu je alarmujúca. Žiaľ, vedenia mesta si absolútne neuvedomuje dopady na okolité firmy, podniky a celú atmosféru tejto oblasti.

Máte už plán, koľko franšízantov by malo tento rok otvoriť svoje reštaurácie Subway? Možno už prezradiť lokality?

Samozrejme plány na tento rok máme. Z lokalít, ktoré v tejto chvíli môžem prezradiť, ide o bratislavský Centrál, banskobystrickú Európu a trnavskú City Arénu. Každopádne máme v pláne otvoriť aj ďalšie lokality, kde momentálne vyjednávame zmluvné podmienky. Existujú však aj lokality, kde by sme veľmi radi videli franšízantov a momentálne ich aktívne hľadáme. Všetci záujemcovia o franšízu sa môžu dozvedieť viac informácií o lokalitách na jednom z našich pravidelných informačných seminárov, ktoré usporadúvame raz za mesiac.

Aký potenciál pobočkovej siete podľa Vás Slovensko ponúka?

Slovensko je síce malá krajina v rámci Európy, avšak jej veľkosť by som automaticky nepovažoval za absolútnu nevýhodu. Celosvetovo má Subway veľmi odvážny cieľ, a to do roku 2030 mať 100.000 reštaurácií. Slovensko do tohto koláča prispeje síce nepatrným počtom reštaurácií, ale z hľadiska regiónu strednej a východnej Európy bude významných hráčom, čo do počtu reštaurácií.

Značka Subway funguje aj na susednom českom trhu. Líšia sa nejako rozvoj v týchto dvoch, podľa mnohých, podobných krajinách? Hoci je ČR väčšia, o mnoho viac reštaurácií Subway než na Slovenskú v nej nenájdeme.

Každá krajina je separátne teritórium, ktoré spravuje Development Agent, resp. development agenti, alebo je spravovaná priamo našou spoločnosťou. V Českej republike máme časť krajiny spravovanú Development Agentami a časť spadá priamo pod regionálnu kanceláriu v Prahe. Nás na Slovensku samozrejme veľmi teší, že našich českých bratov dobiehame a plánujeme ich v tomto roku prekonať.

Aká je momentálne situácia na slovenskom trhu v oblasti gastronómie? Ako je tomu medzi franšízovými sieťami v tejto oblasti?

Dnešná doba neustále napreduje a núti spotrebiteľa žiť rýchlo. Tomu sa prispôsobuje aj jeho životný štýl a spôsob stravovania. Na druhej strane však badáme záujem zákazníkov nielen o "rýchle" jedlo, zákazník vyžaduje jedlo, ktoré je pripravené z čerstvých surovín a neustále hľadá zdravšie alternatívy stravovania pri zachovaní uvedených kritérií. Tejto voľbe presne zodpovedá koncept Subway, ktorý oslávi na trhu 50 rokov svojej existencie. Stále sa držíme zásady, že najdôležitejší je kvalitný produkt, preto pečieme svoj vlastný chlieb priamo v reštauráciách a servírujeme sendviče so značným množstvom zeleniny na základe jeho výberu a to všetko pred jeho očami. Takto prepracovaný koncept v našom segmente neponúka žiadna značka na Slovensku.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Predbehnúť Česko

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank