Slovenský trh ponúka podľa majiteľa značky Mr.Kebab potenciál pre približne 20 pobočiek.
Pondelok
26.01.2015
O tom, ako sa brániť plagiátorom značky sme sa v Rozhvoru týždňa rozprávali s Ľuborom Lelovitsom, majiteľom spoločnosti Mr. Kebab. Značky, ktorá sa s týmto problémom vlani stretla.
 

Ako by ste zhodnotil rok 2014 z pohľadu Vášho konceptu?

Ukončili sme fázu vypracovania všetkých materiálov pre šírenie konceptu. Vykonali sme významné zmeny v prezentácii, marketingu prevádzok, dokončujeme novu internetovú stránku. Doriešili sme niektoré sporne logistické otázky budúceho fungovania. S dodávateľmi sme si upresnili vzťahy, zazmluvnili sme sa, nastavili sme parametre budúceho fungovania. Aj keď sa to takto nedá všetko popísať, je to mravenčia a dlhotrvajúca práca pre budúcnosť. Sme v zásade pripravení na okamžité budovanie siete.

Viem, že ste sa v minulom roku museli vysporiadavať s plagiátormi Vašej siete. Aká je situácia teraz?

V Maďarsku sme vyhrali súdny spor o našu ochrannú známku a názov, potrebujeme to ešte dotiahnuť pre uplatnenie v praxi. Na Slovensku sme plagiátorov loga upozornili a ti okamžite urobili potrebne opatrenia k náprave. V Južnej Kórei bohužiaľ naši plagiátori rozširujú svoju sieť. Naše možnosti riešiť tento problém v tak vzdialenej krajine sú bohužiaľ obmedzene.

Ako zložité je sa proti plagiátorom brániť?

Je to zdĺhavé, časovo náročné a stoji to more peňazí. Takže vždy zväzujeme aj efektivitu opatrení.

S akými plánmi čo sa pobočkovej siete týka, vstupujete do roku 2015?

Koncom roka sme mali konkrétnych záujemcov zo Slovenska, ktorým sa projekt páčil, tak uvidíme. Vianočná prestávka spôsobuje vždy posuny. Zo zahraničia priebežne prichádzajú tiež dopyty, zatiaľ nič konkrétné z toho nakoniec nebolo. Uvažujeme nad postavením tretej pobočky na konkrétnom mieste v Košiciach, keďže nás veľmi chcú získať do jedného obchodného centra. Uvidíme, pracujeme na tom.

Chystáte nejaké novinky pre vašich klientov, prípadne pre franšízantov?

Tie novinky sme spúšťali počas celého minulého roka. Úplne nove menuboardy na prevádzkach, nový vizuál grafiky, TV projekcia aktuálnych akcii, postavili sme úplne novú koncepciu v dcérskej prevádzke Mr.Snack, určenej pre sladšie pochutiny. Bolo tých inovácii strašne veľa a som z toho dosť vyčerpaný. Podstatne je, že výsledky nasej prace sa okamžite pretavili do zvýšených tržieb, takže aj práve ukončený rok sme mali rovnako ako posledné 3 roky nárast tržieb o cca 10%, čo v dnešných časoch nie je úplne najhoršie.

Aký potenciál pobočkovej siete podľa Vás Slovensko ponúka?

Odhadujem okolo 20 prevádzok v rámci Slovenska. Mame čo robiť.

Vaša značka má záujem aj o vstup na český trh. V akom štádiu je momentálne táto expanzia?

Sme rovnocenne nastavený na expanziu na Slovensku ako aj v Čechách. Snažíme sa naštartovať franšízový koncept v oboch krajinách, nezáleží na tom, kde skôr.

aj iné trhy, ktoré Vám momentálne prídu z pohľadu podnikateľa v gastronómii atraktívne?

Určite okolité štáty - Rakúsko, Maďarsko. Uvidíme. Ten zahraničný záujem je veľmi špecifický a rôznorodý - naposledy pred cca týždňom sa ozval záujemca zo Španielska, predtým v decembri to bola zasa záujemkyňa z Grécka. Nebránime sa ničomu. Postupne preklápame dôležité dokumenty do angličtiny, aby sme boli pripravený aj na širší rozmach, ako sú okolité krajiny.