06.10.2014

Nové obchody

Franchisová sieť kozmetiky Yves Rocher expanduje v Česku a na Slovensku. Manažérka franchisovej siete Lenka Křížová prezradila, kde môžu ľudia navštíviť nové obchody a prečo je franchising taký úspešný.

Ako sa darí franchisovému konceptu Yves Rocher na Slovensku?

Aj na slovenskom trhu zaznamenávame podnikateľov, ktorí sa zaujímajú o podnikanie pod našou značkou Yves Rocher. Dokonca aj súčasní franchisanti majú záujem o otvorenie ďalšej pobočky. Franchisantov hľadáme do pobočiek v Trenčíne a Nitre, na jeseň budeme otvárať ďalší bratislavský obchod v nákupnom centre Bory, kde by sme chceli, aby ho hneď od začiatku riadil franchisant. Sme v jednom kolotoči ako tu, tak aj v ČR a sme za to radi.

Aká je situácia v susednom Česku?

Situácia je tu pre nás viac ako úspešná. Podarilo sa nám otvoriť pobočky v ďalších mestách, do ktorých hľadáme ďalších franchisových partnerov. Od 1. 9. 2014 môžu zákazníci navštíviť nový obchod v Prahe v OC Šestka a v priebehu jeseni budú môcť zákazníci navštíviť nové pobočky vo Frydku Místku v obchodnom dome Frýda, tiež v Podebradoch. Všetky tieto pobočky chceme prevádzkovať ako viazanú franchisu, preto pre ne hľadáme vhodných franchisantov, ktorí by ich mali v prenájme. Formou čistej franchisy, čiže nájomcom priestorov je priamo franchisant, boli v lete otvorené obchody v Olomouci (OC Globus) a v Ústí nad Labem (Hypermarket Albert). Od 30. 8. máme novú franchisantku v YR v Ostrave (OC Futurum).

Ako vyzerá ideálny franchisant Yves Rocher? Čo od neho očakávate?

Samostatný podnikateľ s rešpektom ku značke a jej stratégiám, ktorý má cit pre výber personálu a jeho následnej neustálej motivácii. Samostatný a tvorivý vo vlastnom regionálnom marketingu. Aby mal radosť z predaja. Tiež chceme, aby franchisant bol aktívny, hľadal zákazníkov napríklad tým, že sa zúčastňuje regionálnych akcií. Bude sa snažiť nadviazať spoluprácu so spoločnosťami, kde môže cieliť na zákazníkov.

Franchising je pre Vás výhodný. Čím si to vysvetľujete?

Franchising predstavuje všestrannú odbornú pomoc podnikateľom, vrátane distribúcie a reklamnej kampane. Koncept franchisy umožňuje začínajúcemu prevádzkovateľovi vyhnúť sa začiatočníckym chybám, ktoré môžu viesť aj ku koncu celého podnikania. V prípade franchisy so spoločnosťou Yves Rocher ide o veľmi úzku spoluprácu franchisanta s medzinárodnou firmou so silnou značkou, ktorá mu poskytuje svoje know-how, zatiaľ čo franchisant využíva svoje znalosti miestneho prostredia a môže tak oveľa lepšie osloviť potenciálnych zákazníkov.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Nové obchody

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank