Spoločnosť Tim Hortons pochádza z Kanady, kde pôsobí na 3500 miestach. Akvizícia s franchisovým reťazcom Burger King mu môže pomôcť s expanziou hlavne na americkom trhu.
29.08.2014
Fastfoodové reťazce by mali byť v pozore. Čoskoro vďaka akvizícii franchisových firiem Burger King a Tim Hortons vznikne tretia najväčšia sieť rýchleho občerstvenia.
 

Na globálnom fastfoodovom trhu sa schyľuje k veľkej zmene. Americký reťazec Burger King, ktorý väčšinu svojich reštaurácií riadi ako franchisové, sa dohodol na kúpe najväčšej siete kanadského rýchleho občerstvenia Tim Hortons. Tá je známa predovšetkým predajom kávy a šišiek. Spojením oboch spoločností vznikne tretí najväčší fastfoodový reťazec na svete.

Spoločnosť 3G Capital, ktorá vlastní väčšinu akcií franchisovej siete Burger King, bude vlastniť 51 % akcií novej firmy spoločne s ostatnými akcionármi Burger King a Tim Hortons. Po spojení bude ako tretí najväčší reťazec s rýchlym občerstvením pôsobiť v 100 krajinách s viac ako 18 tisíc reštauráciami. Obe firmy počítajú s obratom okolo 23 miliárd dolárov. „Táto transakcia pomôže nášmu konceptu Tim Hortons v rýchlejšej globálnej expanzii,“ dodáva Marc Caira, prezident Tim Hortons. Obe značky budú po akvizícii fungovať samostatne.

Spojením oboch spoločností môže Burger King posilniť v menu raňajok a viac konkurovať najväčšiemu konkurentov McDonald’s, ktorý ponúka raňajky a prevádzkuje svoje kaviarne McCafé. Druhému franchisovému reťazci Tim Hortons môže akvizícia pomôcť v rozvoji predovšetkým na trhoch, kde Burger King pôsobí. Kaviarenská sieť obsluhuje viac ako 3500 reštaurácií v Kanade, 860 v USA a 32 v arabských krajinách. Zatiaľ čo Burger King, ktorý u nás franchisovo nepôsobí, prevádzkuje 13 tisíc fastfoodov v 79 štátoch.