21.07.2014

Orientácia na klienta podmienkou

Dôvody rozširovať sieť pobočiek Raiffeisen banky prostredníctvom partnerov na základe franchisingu prezradil v rozhovore týždňa jej hovorca Martin Krajniak.

Čo bolo tým hlavným impulzom k rozhodnutiu rozširovať sieť prostredníctvom partnerov?

Byť dlhodobo úspešný na dnešnom bankovom trhu znamená sústrediť sa na zefektívnenie prevádzky a nákladov. Vďaka franchisingovému modelu sme boli schopní vytvoriť koncept, ktorého náklady sú podstatne nižšie a v ktorom zároveň vidíme príležitosť na zrýchlenie svojej expanzie. Navyše, naši partneri majú možnosť prichádzať s nápadmi, ako model vylepšiť.

Martin Krajniak, hovorca Raiffeisen banky Foto Raiffeisen banka

Cieľom Raiffeisen banky je svojimi pobočkami rovnomerne pokryť celé Slovensko. Smeruje tak do krajských miest ako aj do lokalít s menším počtom obyvateľov.

Ako by ste dnes hodnotili tento váš krok?

Otvorenie nových 20 pobočiek v prvej polovici tohto roka je dôkazom životaschopnosti tohto konceptu. Raiffeisen banka má 32 pobočiek, samozrejme toto číslo nie je konečné, plánujeme otvárať ďalšie. Typickým znakom takmer každého franchisového konceptu je istý podiel vlastných interných pobočiek, ktoré sú riadené zamestnancami banky. Náš model v tomto nie je výnimkou.

Ako vyzerá ideálny partner pre Raiffeisenbank?

Hlavnou podmienkou získania partnerskej licencie je preukázanie nadštandardnej proklientskej orientácie a obchodníckych zručností, ktoré musí byť záujemca o spoluprácu s nami ochotný preukazovať každodennou prácou v pobočke. Bližšie informácie k cene licencie radi poskytneme potenciálnym záujemcom osobne. Môžeme prezradiť, že v našom „franchisovom“ modeli pozostáva jednorazová vstupná investícia z vratného depozitu (40 %) a ceny za samotnú licenciu (60 %).

Do akých lokalít s Vašimi pobočkami mierite?

Našou ambíciou je z dlhodobého hľadiska rovnomerne pokryť celé územie Slovenska. Pohľad na aktuálnych 32 pobočiek naznačuje našu stratégiu - smerujeme tak do krajských miest ako aj do lokalít s menším počtom obyvateľov ako Veľký Meder či Krupina.

Na akú podporu sa môžu Vaši franchisanti tešiť?

Franchisista dostáva kompletne zariadenú pobočku banky na kľúč, úvodné školenie a priebežné vzdelávanie pre seba aj svojich zamestnancov, marketingovú a technickú podporu, pomoc pri rozvoji podnikania prostredníctvom area manažéra a, samozrejme, prístup k bankovým produktom a vyspelej bankovej infraštruktúre. Zaujímavosťou je, že franchisista ani jeho zamestnanci vôbec nepracujú s hotovosťou. Súčasťou každej pobočky je totiž automatický trezor, ktorý slúži na výbery a vklady hotovosti. Takéto riešenie je na Slovensku unikátne.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Orientácia na klienta podmienkou

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank