Dvojciferný rast
Zlepšujúce sa ekonomické prostredie pomohlo banke UniCredit Bank Czech republic and Slovakia k dobrým výsledkom za prvý štvrťrok. Konsolidovaný hospodársky výsledok po zdanení dosiahol za toto obdobie celkovo 993 miliónov korún (37 miliónov €) čo je medziročne o 80 % viac. Čistý výnos z úrokov sa zvýšil o 62 %. K úspechu pomohli aj pobočky fungujúce na báze franchisovej spolupráce.
„Tuzemské firmy začali po dvoch rokoch opäť viac investovať, tak aby boli naďalej konkurencieschopné. Aj na Slovensku očakávame zrýchľovanie ekonomického rastu a postupnú realizáciu nových či odložených investícií,“ komentuje výsledky predseda predstavenstva UniCredit Bank Czech republic and Slovakia Jiří Kunert. Dokazuje to aj počet poskytnutých úverov klientom, ktoré sa zvýšili za prvý štvrťrok o 68,5 %.
Rástli aj vklady klientov, konkrétne vzrástli v UniCredit Bank Czech republic and Slovakia o 60,3 %. "Vklady rástli nielen zo strany retailových a firemných klientov, ale aj privátnych klientov," dopĺňa Jiří Kunert. Banka naberá silu tiež v oblasti leasingových služieb. Celkové aktíva banky vzrástli o 58,5 % na 18,4 miliardy €.
Prečítaj články
Vedenie finančne-poradenskej spoločnosti Simplea má teraz na starosti Tibor Baťánek. Jednou z jeho úlohou je naďalej rozširovať franšízovú sieť Simplea Point.
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Spoluzakladateľ a riaditeľ franšízovej siete Paysera Liudas Kanapienis pochádzajúcej z Litvy v rozhovore hovorí nie iba o zvláštnostiach finančného on-line sektora a "banklinku".
Paysera poskytuje obchodníkom systém bezhotovostných platieb i zmenární v jednom. Čo presne robia franšízanti firmy z Litvy?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.