26.05.2014

Rokujeme priamo

Franchisová sieť Directreal patrí na slovenskom trhu medzi 3 najväčšie realitnej kancelárie. Majiteľ siete Marián Paták v rozhovore uviedol, že firma by rada našla master-franchisanta aj v ČR.

Ako sa darilo spoločnosti Directreal v minulom roku?

Foto Directreal

Vo Slovenské republike číta franchisová realitné sieť Directreal 31 kancelárií.

Som rád, že môžem skonštatovať, že rok 2013 bol pre našu realitnú sieť skutočne úspešný. Záujem o vytváranie nových pobočiek stále rastie, naším maklérom sa podarilo zrealizovať rekordný počet obchodov, od klientov dostávame množstvo pozitívnych referencií. Aj tieto úspechy sú hnacím motorom, ktorý nás núti stále sa zlepšovať a zároveň v nás vyvoláva zodpovednosť za ešte lepšie výsledky našej práce.

Aký je záujem o franchisovú licenciu Directreal? Akí sú franchisanti?

Záujem o licenciu by sme mohli v priemere vyčísliť na päť dopytov mesačne. Dôležité pre nás však nie je ani tak množstvo reakcií, ako ľudia, ktorí za nimi stoja. Najväčší dôraz pri udelení licencie kladieme na to, aby sme sa s potenciálnym franšízantom zhodli na filozofii. Musí s nami zdieľať rovnaké hodnoty, vízie, riadiť sa podobnými princípmi. Radšej si vyberáme o čosi dlhšie, pretože 100%-ná zhoda je pre nás to najpodstatnejšie. Pokiaľ sa rozprávame s človekom, ktorý má záujem podnikať v oblasti realít, nebojí sa nových vecí a chce si nechať poradiť a prijať naše know-how, vieme, že sme spolu na začiatku úspešnej cesty.

Vstúpili ste tiež na český trh. Ako sa Vám tu darí?​

V Českej republike sme začali s predajom franšízovej licencie len minulý rok. Za toto obdobie sa nám na vlastnej koži potvrdilo to, o čom sme mali informácie už pred vstupom na tento trh. Je na ňom cítiť pretlak realitných kancelárií, čo sa odzrkadľuje aj na postojoch klientov. Tí jednotlivým kanceláriám nedôverujú, majú problém s podpísaním zmlúv, nehovoriac o zmluvách exkluzívnych. Rovnaký problém vnímame aj zo strany potenciálnych franšízantov. Zatiaľ sme nenašli tých správnych ľudí, s ktorými by sme sa vedeli zhodnúť na spoločnej filozofii a tvorení jednej značky.

Ako by ste zrovnal trh realít v Česku a na Slovensku?

Ako som už spomínal, český trh je ovplyvnený väčšou konkurenciou, ktorá sa odráža na správaní klientov. Je oveľa náročnejšie vybudovať si tam vzťah medzi klientom a maklérom, ľudia sú špekulatívnejší, samotná podnikateľská i obchodná etika je u vás, dovolím si povedať, horšia. Slováci sú otvorenejší a v uplynulých rokoch sa pozícia realitných maklérov na našom trhu podstatne posilnila, čo nás úprimne teší.

Čo plánuje Directreal pre tento rok?

Naším hlavným cieľom je ešte väčšie posilnenie našej pozície na trhu. Máme v pláne otvoriť ďalšie pobočky a zastabilizovať sa aj v lokalitách, kde zatiaľ nemáme zastúpenie. Stále hľadáme vhodných partnerov na udelenie licencie v Českej republike, kde by sme radi obsadili taktiež pozíciu master franšízora, ktorý bude spravovať všetky ďalšie pobočky Directreal vo vašej krajine.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Rokujeme priamo

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank