Vzdelanie je podstatné
Rozhodli ste sa vstúpiť s franchisovým konceptom Speak Up na slovenský trh. Čo tu chcete dosiahnuť?
Plánujeme rozšíriť našu sieť jazykových centier do strednej a východnej Európy. Okrem Slovenska sme sa rozhodli vstúpiť aj do Česka a Rumunska. Aj v iných štátoch sme uskutočnili štúdiu, či náš koncept v nich môže uspieť. Štúdia ukázala, že na trhoch Slovenska, Česka a Rumunska je veľmi vysoký záujem o štúdium angličtiny.
Aký je Váš názor na franchising a myslíte si, že tento model sa môže uplatniť v Česku a na Slovensku?
Myslím si, že franchisový model je spôsob, kde získajú obaja partneri. Je to systém, kde môžete úspešne viesť svoj vlastný biznis so zavedenými nástroji, know-how a celkovou podporou, ktorú franchisový systém ponúka. Preto sme sa rozhodli využiť franchising aj na rozvoj na týchto trhoch, môžeme partnerom priniesť zavedený koncept, ktorý funguje, a spojiť ho so skúsenosťami lokálneho franchisanta, ktorý pozná tuzemský trh. Sme si istí, že Speak Up bude v Česku a na Slovensku úspešný.
Prečo ste si vybrali práve odbor vzdelávania?
Vzdelávanie je dôležité pre každého, aby mohol jednoducho získavať znalosti a skúsenosti. Podľa nás je to najkrajší odbor, do ktorého sme mohli vstúpiť. V dnešnej dobe je tiež dôležité, aby ľudia vedeli plynulo hovoriť cudzím jazykom, hlavne práve angličtinou. Kľúčovými komponentmi nielen pre výučbu jazyka sú hlavne nadšenie a obetavosť. Česi a Slováci takí sú.
Kde by ste radi otvorili Vaše prvé jazyková centra?
Nepreferujeme na začiatku žiadne konkrétne lokality. Avšak v prvej rade sa chceme zamerať na mestá, kde žije viac ako 100 tisíc obyvateľov.
Prečítaj články
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Williama, princa z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Páči sa mu jeho prístup, ktorý v deťoch vzbudzuje nadšenie pre techniku. Zaujme aj franšízantov na Slovensku?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.