Angličtina nahlas
Jazykové školy musia obstáť v drsnej konkurencii a bojovať o každého klienta. Zápasiť v tomto prostredí sa rozhodol aj franchisový koncept Speak Up, ktorý plánuje vstúpiť na tuzemský trh zo susedného Poľska. Systém sa zameriava predovšetkým na výučbu anglického jazyka. Expanziu okrem Slovenska plánujú aj v Česku a Rumunsku.
„Uskutočnili sme hĺbkovú štúdiu, z ktorej nám vyšlo, že ľudia majú neustále veľký záujem o výučbu angličtiny v každom z týchto trhov,“ dodáva riaditeľ medzinárodného rozvoja Speak Up Daniel Fischer s tým, že firma chce na začiatku so svojím franchisovým konceptom preniknúť do veľkých miest nad 100 tisíc obyvateľov. V prípade Slovenskej republiky ide konkrétne o Bratislavu, Žilinu a Košice. Spoločnosť dúfa, že práve franchisový model pomôže k tomu, aby sa sieť Speak Up úspešne rozvinula.
Franchisový koncept Speak Up našiel svojich klientov nielen v domácom Poľsku, ale angličtina sa v niekoľkých školách učí v Rusku, na Ukrajine a v Turecku. Stredná a východná Európa je teda ďalším krokom k expanzii. V štyroch krajinách prevádzkuje 66 franchisových škôl. „Naše školy dosahujú rast obratu až o 40 %,“ približuje Daniel Fischer. Investícia pre master-franchisantov však nie je malá. Podnikateľ musí disponovať dostatočným kapitálom, vstupná investícia sa pohybuje od 100 tisíc do 5000 tisíc euro.
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi ?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...