Angličtina nahlas

Franchisové jazykové školy Speak Up, ktoré sa zameriavajú na výučbu angličtiny, pôsobia v Poľsku, Rusku, Turecku a na Ukrajine.
Štvrtok
27.02.2014
Na tuzemskom trhu plánuje uspieť franchisový koncept Speak Up. Rozhliada sa po master-franchisantovi.
 

Jazykové školy musia obstáť v drsnej konkurencii a bojovať o každého klienta. Zápasiť v tomto prostredí sa rozhodol aj franchisový koncept Speak Up, ktorý plánuje vstúpiť na tuzemský trh zo susedného Poľska. Systém sa zameriava predovšetkým na výučbu anglického jazyka. Expanziu okrem Slovenska plánujú aj v Česku a Rumunsku.

„Uskutočnili sme hĺbkovú štúdiu, z ktorej nám vyšlo, že ľudia majú neustále veľký záujem o výučbu angličtiny v každom z týchto trhov,“ dodáva riaditeľ medzinárodného rozvoja Speak Up Daniel Fischer s tým, že firma chce na začiatku so svojím franchisovým konceptom preniknúť do veľkých miest nad 100 tisíc obyvateľov. V prípade Slovenskej republiky ide konkrétne o Bratislavu, Žilinu a Košice. Spoločnosť dúfa, že práve franchisový model pomôže k tomu, aby sa sieť Speak Up úspešne rozvinula.

Franchisový koncept Speak Up našiel svojich klientov nielen v domácom Poľsku, ale angličtina sa v niekoľkých školách učí v Rusku, na Ukrajine a v Turecku. Stredná a východná Európa je teda ďalším krokom k expanzii. V štyroch krajinách prevádzkuje 66 franchisových škôl. „Naše školy dosahujú rast obratu až o 40 %,“ približuje Daniel Fischer. Investícia pre master-franchisantov však nie je malá. Podnikateľ musí disponovať dostatočným kapitálom, vstupná investícia sa pohybuje od 100 tisíc do 5000 tisíc euro.