Slováci chcú kvalitu
Ako sa v roku 2013 darilo značke Subway na slovenskom trhu? Koľko ste v minulom roku otvorili nových prevádzok?
Rok 2013 bol v znamení doznievaní hospodárskej krízy. Zákazníci vo všeobecnosti boli veľmi opatrní vo vzťahu k nákupom a celkovým výdavkom. Slovenskí zákazníci vyžadujú vysokú kvalitu a často celkovo vyšší štandard než v západnej Európe. Už si nevyberajú len podľa ceny, ale podľa kvality produktu, napriek tomu i cena hrá dôležitú úlohu pri rozhodovaní, ktorému konkrétnemu produktu dajú prednosť. Počas krízy sa cena naisto dostala do popredia. Napriek tomu si dokázala značka Subway udržať priazeň zákazníkov na úrovni z rekordného roku 2012, čo považujeme za veľmi dobrý výsledok. V minulom roku bola otvorená jedna reštaurácia Subway v Bratislave, ktorá bola vybudovaná ako prvá na Slovensku v úplne novom Metropolitnom designe.
Aké sú Vaše plány pre ďalšiu expanziu na tuzemskom trhu? Sú nejaké lokality, na ktoré sa chcete pri rozširovaní siete primárne sústrediť?
Rok 2014 bude rokom výrazného rozvoja značky Subway na Slovensku. Aktuálne pripravujeme dve reštaurácie Subway, pričom ďalšie štyri sú v štádiu rokovaní o lokalite. Keď sme už načrtli lokality, slovenskí zákazníci poznajú Subway najmä z tradičných lokalít, ako sú tradičné kamenné reštaurácie a reštaurácie vo food courtoch obchodných centier. Reťazec Subway je však expertom na tzv. Netradičné lokality. Medzi ne patria lokality, kde by sme neočakávali tradičnú reštauráciu. Jedná sa napríklad o čerpacie stanice, vysoké školy, kasína, nemocnice, letiská, železničné stanice, diaľničné odpočívadlá a v Spojených štátoch dokonca i kostoly.
V čom spočíva podpora pre franchisantov od spoločnosti Subway?
Ak záujemca o reštauráciu Subway splní naše podmienky a bude schválený ako správna osoba na zakúpenie franchisovej licencie, môže sa franchisant spoľahnúť na našu pomoc už od prvého kroku k otvoreniu reštaurácie. Pomôžeme mu s výberom vhodnej lokality, s vyjednávaním s vlastníkom priestoru, s dizajnom reštaurácie a celým procesom budovania reštaurácie. Spoločnosť Subway ďalej zabezpečí pre franchisanta dvojtýždenný intenzívny tréning v jednom z našich tréningových centier vo svete. Nakoľko informácií nikdy nie je dosť, franchisant má neustále k dispozícii i online nástroje, ako napríklad školenia prostredníctvom University of Subway. Podpora franchisanta však nekončí samotným otvorením jeho reštaurácie. Reštauráciám je pridelený tzv. Field Consultant, ktorý pravidelne navštevuje reštauráciu s cieľom analyzovať a konzultovať s franchisantom aktuálny stav reštaurácie a skontrolovať štandardy vyžadované spoločnosťou Subway. V neposlednom rade sú franchisantovi k dispozícii zamestnanci našich regionálnych zastúpení po celom svete. Slovensko patrí do pôsobnosti pražskej regionálnej kancelárie.
Ako vyzerá ideálný franchisant konceptu Subway?
Ideálnym kandidátom na zakúpenie licencie Subway je človek s obchodným duchom, odhodlaný a zapálený pre značku. Franchisant by mal byť ochotný riadiť svoju reštauráciu osobne, najmä v samotných začiatkoch. Vek pre nás nehrá zásadnú úlohu. Medzi aktuálnymi franchisantmi sa nájdu ľudia skoro všetkých vekových kategórii – dvadsiatnici, tridsiatnici, štyridsiatnici i päťdesiatnici. Výhodnou celého konceptu Subway je jeho jednoduchosť. Vzhľadom na to, nevyžadujeme skúsenosti s gastronómiou. Skúsenosti v tejto oblasti sú však výhodou.
Ako by ste zhodnotil konkurenciu na slovenskom trhu v oblasti, v ktorej pôsobia značka Subway?
Koncept Subway je vyvíjaný už viac ako 48 rokov. Behom tejto doby sa stále držíme zásady, že je potrebné mať v prvom rade kvalitný produkt. Preto pečieme chlieb priamo v reštauráciách aspoň každé štyri hodiny a servírujeme sendviče so značným množstvom čerstvej zeleniny a ďalšími ingredienciami podľa priania zákazníka a to všetko pred jeho očami. Takto prepracovaný koncept v našom segmente momentálne neponúka žiadna značka na Slovensku.
Čím sa od ostatných hráčov na trhu líšite?
Ako som už spomínal vyššie, najdôležitejšie je mať kvalitný produkt. To je artikel, ktorý nás odčleňuje od konkurencie. Výrazne množstvo zeleniny, viaceré sendviče s celkovým obsahom tuku menej ako 6 gramov, čerstvo pečený chlieb – to sú fakty, na ktoré sme hrdí! Toto je stratégia, ktorú neplánujeme v budúcnosti meniť. Právo naopak, chceme sa i naďalej rozširovať. V roku 2013 sme dosiahli 40.000 otvorených reštaurácií v 102 krajinách sveta. Máme teda otvorených najviac reštaurácii spomedzi konkurencie. I vzhľadom na to, že k dnešnému dňu je na Slovensko len 10 reštaurácií SUBWAY môžeme povedať, že sme iba na začiatku nášho rozvoja na slovenskom trhu.
Prečítaj články
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Roark uspeli nad konkurenčnou skupinou vedenou investičnými firmami TDR Capital a Sycamore Partners. Dražba trvala od februára a cena sa vyšplhala na 9,55 miliardy dolárov.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Populárne na fóre
哪里有卖澳洲假驾照,驾驶证【微信:diploma02】办理假驾驶证/购买制作高仿驾照1:1
...
办理美国假驾驶证ID,购买加拿大假国外驾照【微信:diploma02】制作国外大学毕业证
...
【办理微信:diploma02】购买美国宾夕法尼亚州假驾照,办理国外伪造驾驶证,制作出售Pennsylvania高仿驾照
...
{{+256751735278, DEATH SPELL CASTER THAT WORKS 100%}}}IN AUSTRALIA,NASHIVILLE ,TENNIS,TEXAS, UK ,USA,NETHERLAND,CAYMAN ISLAND,DENMARK.
{{+256751735278, DEATH SPELL CASTER THAT WORKS 100%}}}IN AUSTRALIA,NASHIVILLE ,TENNIS,TEXAS, UK ,USA,NETHERLAND,CAYMAN ISLAND,DENMARK. @CALL/WHATSAPP★ +256751735278 Dr...
((+256751735278)))***WITCHCRAFT REVENGE SPELLS \ POWERFUL CLASSIFIEDS INSTANT DEATH SPELL CASTER ONLINE IN Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Macedonia, Madagascar, Malawi, Malaysia, Maldives, Mali, Malta.
((+256751735278)))***WITCHCRAFT REVENGE SPELLS \ POWERFUL CLASSIFIEDS INSTANT DEATH SPELL CASTER ONLINE IN Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Macedonia, Madagascar, Malawi,...
### +256751735278, ##!?POWERFUL BLACK MAGIC INSTANT DEATH SPELL CASTER IN NETHERLANDS, SPAIN, SCOTLAND, SOUTH AFRICA, INSTANT DEATH SPELL CASTER / REVENGE SPELL IN ITALY NORWAY AUSTRIA VIENNA U.A.E.
### +256751735278, ##!?POWERFUL BLACK MAGIC INSTANT DEATH SPELL CASTER IN NETHERLANDS, SPAIN, SCOTLAND, SOUTH AFRICA, INSTANT DEATH SPELL CASTER / REVENGE SPELL IN ITALY NORWAY...
+256751735278 … BLACK MAGIC SPELLS CASTERS , POWERFUL VOODOO , VOODOO DEATH SPELL /VOODOO, REVENGE SPELLS CASTER IN U.S.A U.K, SWITZERLAND,AMERICA,ENGLAND, CANADA. INSTANT DEATH SPELLS TO KILL ENEMIES.
+256751735278 … BLACK MAGIC SPELLS CASTERS , POWERFUL VOODOO , VOODOO DEATH SPELL /VOODOO, REVENGE SPELLS CASTER IN U.S.A U.K, SWITZERLAND,AMERICA,ENGLAND, CANADA. INSTANT...
$$$ +256754809279 @@POWERFUL BLACK MAGIC INSTANT DEATH SPELL CASTER IN GERMANY, NETHERLANDS, SPAIN, SCOTLAND, SOUTH AFRICA, INSTANT DEATH SPELL CASTER / REVENGE SPELL IN ITALY NORWAY AUSTRIA VIENNA U.A.E.
$$$ +256754809279 @@POWERFUL BLACK MAGIC INSTANT DEATH SPELL CASTER IN GERMANY, NETHERLANDS, SPAIN, SCOTLAND, SOUTH AFRICA, INSTANT DEATH SPELL CASTER / REVENGE SPELL IN ITALY...