17.02.2014

Slováci chcú kvalitu

Tento rok chce franchisová sieť Subway výrazne posilniť svoju pozíciu na Slovensku. Aj o tom sme sa rozprávali s Matejom Vargom, který pôsobí ako Subway Development Agent Slovakia.

Ako sa v roku 2013 darilo značke Subway na slovenskom trhu? Koľko ste v minulom roku otvorili nových prevádzok?

Rok 2013 bol v znamení doznievaní hospodárskej krízy. Zákazníci vo všeobecnosti boli veľmi opatrní vo vzťahu k nákupom a celkovým výdavkom. Slovenskí zákazníci vyžadujú vysokú kvalitu a často celkovo vyšší štandard než v západnej Európe. Už si nevyberajú len podľa ceny, ale podľa kvality produktu, napriek tomu i cena hrá dôležitú úlohu pri rozhodovaní, ktorému konkrétnemu produktu dajú prednosť. Počas krízy sa cena naisto dostala do popredia. Napriek tomu si dokázala značka Subway udržať priazeň zákazníkov na úrovni z rekordného roku 2012, čo považujeme za veľmi dobrý výsledok. V minulom roku bola otvorená jedna reštaurácia Subway v Bratislave, ktorá bola vybudovaná ako prvá na Slovensku v úplne novom Metropolitnom designe.

Matej Varga, Subway Foto Subway

Aktuálne pripravuje Subway na Slovwnsku dve reštaurácie, pričom ďalšie štyri sú v štádiu rokovaní o lokalite.

Aké sú Vaše plány pre ďalšiu expanziu na tuzemskom trhu? Sú nejaké lokality, na ktoré sa chcete pri rozširovaní siete primárne sústrediť?

Rok 2014 bude rokom výrazného rozvoja značky Subway na Slovensku. Aktuálne pripravujeme dve reštaurácie Subway, pričom ďalšie štyri sú v štádiu rokovaní o lokalite. Keď sme už načrtli lokality, slovenskí zákazníci poznajú Subway najmä z tradičných lokalít, ako sú tradičné kamenné reštaurácie a reštaurácie vo food courtoch obchodných centier. Reťazec Subway je však expertom na tzv. Netradičné lokality. Medzi ne patria lokality, kde by sme neočakávali tradičnú reštauráciu. Jedná sa napríklad o čerpacie stanice, vysoké školy, kasína, nemocnice, letiská, železničné stanice, diaľničné odpočívadlá a v Spojených štátoch dokonca i kostoly.

V čom spočíva podpora pre franchisantov od spoločnosti Subway?

Ak záujemca o reštauráciu Subway splní naše podmienky a bude schválený ako správna osoba na zakúpenie franchisovej licencie, môže sa franchisant spoľahnúť na našu pomoc už od prvého kroku k otvoreniu reštaurácie. Pomôžeme mu s výberom vhodnej lokality, s vyjednávaním s vlastníkom priestoru, s dizajnom reštaurácie a celým procesom budovania reštaurácie. Spoločnosť Subway ďalej zabezpečí pre franchisanta dvojtýždenný intenzívny tréning v jednom z našich tréningových centier vo svete. Nakoľko informácií nikdy nie je dosť, franchisant má neustále k dispozícii i online nástroje, ako napríklad školenia prostredníctvom University of Subway. Podpora franchisanta však nekončí samotným otvorením jeho reštaurácie. Reštauráciám je pridelený tzv. Field Consultant, ktorý pravidelne navštevuje reštauráciu s cieľom analyzovať a konzultovať s franchisantom aktuálny stav reštaurácie a skontrolovať štandardy vyžadované spoločnosťou Subway. V neposlednom rade sú franchisantovi k dispozícii zamestnanci našich regionálnych zastúpení po celom svete. Slovensko patrí do pôsobnosti pražskej regionálnej kancelárie.

Ako vyzerá ideálný franchisant konceptu Subway?

Ideálnym kandidátom na zakúpenie licencie Subway je človek s obchodným duchom, odhodlaný a zapálený pre značku. Franchisant by mal byť ochotný riadiť svoju reštauráciu osobne, najmä v samotných začiatkoch. Vek pre nás nehrá zásadnú úlohu. Medzi aktuálnymi franchisantmi sa nájdu ľudia skoro všetkých vekových kategórii – dvadsiatnici, tridsiatnici, štyridsiatnici i päťdesiatnici. Výhodnou celého konceptu Subway je jeho jednoduchosť. Vzhľadom na to, nevyžadujeme skúsenosti s gastronómiou. Skúsenosti v tejto oblasti sú však výhodou.

Ako by ste zhodnotil konkurenciu na slovenskom trhu v oblasti, v ktorej pôsobia značka Subway?

Koncept Subway je vyvíjaný už viac ako 48 rokov. Behom tejto doby sa stále držíme zásady, že je potrebné mať v prvom rade kvalitný produkt. Preto pečieme chlieb priamo v reštauráciách aspoň každé štyri hodiny a servírujeme sendviče so značným množstvom čerstvej zeleniny a ďalšími ingredienciami podľa priania zákazníka a to všetko pred jeho očami. Takto prepracovaný koncept v našom segmente momentálne neponúka žiadna značka na Slovensku.

Čím sa od ostatných hráčov na trhu líšite?

Ako som už spomínal vyššie, najdôležitejšie je mať kvalitný produkt. To je artikel, ktorý nás odčleňuje od konkurencie. Výrazne množstvo zeleniny, viaceré sendviče s celkovým obsahom tuku menej ako 6 gramov, čerstvo pečený chlieb – to sú fakty, na ktoré sme hrdí! Toto je stratégia, ktorú neplánujeme v budúcnosti meniť. Právo naopak, chceme sa i naďalej rozširovať. V roku 2013 sme dosiahli 40.000 otvorených reštaurácií v 102 krajinách sveta. Máme teda otvorených najviac reštaurácii spomedzi konkurencie. I vzhľadom na to, že k dnešnému dňu je na Slovensko len 10 reštaurácií SUBWAY môžeme povedať, že sme iba na začiatku nášho rozvoja na slovenskom trhu.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Slováci chcú kvalitu

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 2 téma, 2 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank