Európsky boom
Skinial začal s masívnou expanziou v Európe. Ako to pokračuje v Európe?
Áno, náš franchisový koncept Skinial má obrovský úspech v celej Európe. Pôsobíme v Nemecku, Španielsku, Rakúsku či Taliansku. Nedávno sme podpísali master-franchisovú zmluvu v Poľsku a naďalej hľadáme franchisových partnerov vo východnej Európe. V štátoch západnej Európy sme si dali za úlohu nájsť master-franchisanta vo Veľkej Británii a Francúzsku ešte tento rok.
Ako sa Vám darí na slovenskom trhu?
Na Slovensku máme jednu franchisantku, ktorá žije vo Viedni a prevádzkuje jednu pobočku v Bratislave. Sama sa však nesnaží o ďalší rozvoj franchís na Slovensku a vývoj sa tu zastavil. Radšej by sme našli master-franchisanta alebo ďalších franchisantov. Ak by hovoril iba slovensky, mohli by sme ho prepojiť s existujúcou franchisou, ktorú v Bratislave máme. Samozrejme spolupráca je možná i v prípade, že kandidát bude hovoriť nemecky, anglicky, španielsky, francúzsky či taliansky.
S akými problémami sa potenciálni franchisanti stretávajú?
Problém majú podnikatelia, ktorí nikdy nepodnikali v kozmetických či lekárskych odboroch, ktoré sú pre Skinial potrebné. Takíto podnikatelia potrebujú niekoľko mesiacov, než sa na novú značku a prostredie adaptujú z pracovného i osobného hľadiska. Ak pracujeme s lekármi alebo kozmetickými štúdiami, spolupráca je oveľa rýchlejšia a franchisanti môžu získať zákazníkov skôr vďaka svojej klientskej základne.
Ako by ste popísali konkurenciu na trhu?
Najväčšou konkurencou v našom biznise je liečba laserom, aj keď máme hodne argumentov, ktoré hovoria proti tejto nebezpečnej metóde. Na Slovensku a v niektorých iných štátoch firmy pracujú s prostriedkami Rejuvi. Tútu tekutinu poznáme veľmi dobre a pracovali sme s ňou, keď sme začínali s našim podnikaním v roku 2009. V mnohých štátoch však táto látka bola zakázaná kvôli nebezpečenstvu pre organizmus. Naša liečba na odstránenie tetovania je zdĺhavá, pretože koža sa musí neustále regenerovať, než sa tetovanie celé odstráni. Aktuálne však podobnú procedúru, ktorá by nám mohla konkurovať, nevidíme. Možno len vo Veľkej Británii, tu ale koncept nie je adaptovaný kvôli európskej legislatíve.
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Franšízová sieť DepilConcept už má svojho master-franšízanta pre Slovensko. Okrem jednej pobočky, chce dalšie rozšíriť do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi.
„Naše tržby vzrástli výrazne nad úroveň pred pandémiou, hovorí Alexandre Duque Lourenço, člen výkonnej rady franšízové sítě DepilConcept.
Záujemcovia o podnikanie pod značkou DepilConcept si môžu vybrať, koľko investujú do štartu svojho nového podnikania. Je možné začať na 18 600 Eur.
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.