28.11.2013

Správna karta

Americký fastfoodový reťazec Burger King previedol väčšinu reštaurácií do franchisy. Urobil dobre.

Spoločnosť Burger King sa rozhodla previesť väčšinu svojich reštaurácií na franchisové jednotky. A urobila dobre, franchisy firme pomohli k vyššiemu zisku. V Českej republike však reštaurácie zostávajú v prevádzke stále vo forme joint-ventures.

burger king Foto Burger King

Burger King je tretím najväčším hamburgerovým výrobcov v USA. Na českom trhu pôsobí od roku 2008 a prevádzkuje tu 12 reštaurácií.

Zisk amerického výrobcu rýchleho občerstvenia vzrástol v treťom štvrťroku viac ako o desaťnásobok. V rovnakom období minulého roku čistý zisk činil 6,6 miliónov dolárov, tento rok vyskočil na 68,2 miliónov dolárov. Tržby sa však prepadli o 40 % na 275 miliónov dolárov. Reťazec Burger King vďačí za tieto výsledku práve prevedeniu reštaurácií na franchisy, čo uskutočnili v minulom roku. Vďaka tomu výdaje klesli o 90 %.

Najviac sa fasfoodovej firme darilo v regióne Ázie, kde jej reštaurácie zaznamenali rast tržieb o 3,7 %. V Európe rástli o 2,4 %. V Českej republike sa Burger King nerozvíja ako franchisa, ale pomocou joint-venture partnera AmRest, ktorý podobne rozvíja i kaviarne Starbucks či KFC. Aktuálne tu prevádzkuje 12 reštaurácií, z toho väčšinu v Prahe.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Správna karta

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank