S novinkou na Slovensko
Spoločnosť PROFIT system spustila slovenský portál Franchising.sk . Prečo ste sa k tomuto kroku rozhodli?
Už pri spúšťaní českej verzie portálu o franchisingu sme vedeli, že by sme rovnaký projekt radi prevádzkovali na Slovensku. S rastúcim záujmom zo strany slovenských čitateľov a našim blízkym vzťahom ku slovenským kolegom sa všetko v tomto roku spustilo. Veríme, že sa nášmu najmladšiemu portálu v jeho európskej rodine bude dariť a nadviaže tak na úspech svojich starších súrodencov.
Na čo sa budú môcť slovenskí čitatelia tešiť?
Obsah nášho portálu je veľmi pestrý . Bude prinášať aktuality zo sveta franchisingu , rozhovory s osobnosťami, príbehy franchisantov, tipy ako si založiť vlastnú firmu. Nájdu tu však aj aktuálnu ponuku fungujúcich franchisových sietí na slovenský alebo nové systémy vstupujúcich na slovenský trh.
Čo prinesie nový slovenský portál franchisantom?
Pre záujemcov o franchisovej podnikania je určite atraktívna možnosť listovať si v Katalógu franchis, v ktorom sa môžu dozvedieť bližšie informácie o konceptoch hľadajúcich na slovenskom trhu svoje franchisové partnery. Nielen že si budú môcť prečítať, čím sa tá či ona franchisová sieť zaoberá, ale zistí aj praktické informácie týkajúce sa napríklad vyššie investície do franchisingového systému alebo požiadavky, aké má značka na svojich franchisantov. Prostredníctvom pravidelne publikovaných článkov sa potom franchisanti môžu zorientovať na trhu franchisingu, urobiť si prehľad a sledovať vývoj jednotlivých franchis. Aby čitateľom nič neušlo , máme pre nich pripravený aj pravidelný newsletter, ktorý k nim aktuality pohodlne doručí. V rubrike ABC Franchisy sa potom čitateľovi z rad potenciálnych franchisantov dozvedia základné informácie o franchisingu, a to vrátane jeho história alebo používaných pojmov. Záujemcovia o podnikanie v oblasti franchisingu si budú môcť cez slovenský portál objednať aj magazín Vlastná firma FRANCHISING, ktorý síce vychádza v slovenskom jazyku, ale aj na Slovensku si našiel svojich priaznivcov. Dúfame, že náš portál Franchising.sk pomôže záujemcom sa k časopisu plnému zaujímavých a užitočných informácií nielen o českom franchisovom trhu, dostať pohodlnejšie.
Ako bude portál podporovať franchisorov?
Pre franchisorov máme pripravených hneď niekoľko možností ako prezentovať svoj koncept našim čitateľom, poťažmo záujemcom o fanchisu. Základom je registrácia v už spomínanom Katalógu franchis, kde budú môcť o svojom koncepte uviesť podrobnosti o fungovaní siete , ktoré pomôžu potenciálnym franchisantom pri rozhodovaní, aký koncept si zvoliť. S registráciou v Katalógu franchis je spojená aj PR podpora od nášho PR oddelenia a redakcie prostredníctvom aktuálnych redakčných článkov. Ďalej môžu franchisory využiť aj bannerovej prezentácie, sponzorované články a iné dôrazné marketingové nástroje. Pretože vieme, že každý klient potrebuje niečo trochu iné, sme samozrejme schopní vytvoriť podľa jednotlivých potrieb konceptov riešenia, ktoré budú šité priamo na mieru.
Keď sa pozrieme na trh franchising. Ako by ste ho opísali na Slovensku?
Podľa informácií, ktoré máme k dispozícii, sa slovenská franchisový trh neustále vyvíja. Oproti západným trhom sa síce rozvíja trochu pomalšie, ale možno pozorovať jeho vysoký potenciál. Trúfam si odhadovať, že je slovenský franchisový trh pripravený na ďalší zásadný rozvoj a nárast domácich sietí, čo len potvrdí správny smer franchisingového podnikania na Slovensku.
Prečítaj články
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
„Pri vstupe na nový trh, musíte dôkladne analyzovať, či vaše pravidlá budú fungovať aj v iných krajinách,“ hovorí Lenka Nováková, konzultantka PROFIT system franchise services.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Ako sa vyvíja franšízing v súčasnej ekonomickej a politickej situácii? Vyhliadky na rok 2024 sme prebrali s Markom Halfarom z poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...