Priame partnerstvo
Ovládať anglický jazyk je v dnešnej dobe pomaly povinnosť. A túžba ľudí sa angličtinu naučiť prispela k rozvoju jazykových škôl. Jednu z nich ponúka firma Empire, ktorá prevádzkuje sieť škôl využívajúcich metódu DME (Direct Method English). Tú firma prevádzkuje na základe partnerskej spolupráce, kedy partneri sú nezávislé subjekty s vlastnou správou a spoločnosť im poskytuje metodickú a organizačnú podporu. Momentálne sa metódou DME vyučuje na 58 partnerských školách v ČR a SR.
Vlastné pobočky, ktoré plnia funkciu centrál, sa nachádzajú v Prahe, Brne a Košiciach. Ostatné školy sú partnerské. „Našim partnerským školám sa darí dobre a ich klienti sú s metódou DME spokojní. Viac ako 90 % partnerov sa rozhoduje s nami spolupracovať aj ďalej,“ hovorí manažérka za rozvoj škôl DME Zuzana Ležanská s tým, že spoločnosť postupne obsadzuje dôležité lokality.
V období letných prázdnin klesá dopyt po normálnych kurzoch, naopak stúpa záujem o intenzívne kurzy a školy majú možnosť ovplyvniť viac ľudí, ktorí počas roku nemajú čas navštevovať jazykovú školu. Jazykovky však musia bojovať i s konkurenciou, pretože trh je presýtený.
Prečítaj články
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Williama, princa z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Páči sa mu jeho prístup, ktorý v deťoch vzbudzuje nadšenie pre techniku. Zaujme aj franšízantov na Slovensku?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.