Jedinečná šanca na biznis
Americký fastfoodový reťazec Broaster Chicken, ktorý je známy vďaka špecialitám z kuracieho mäsa, sa rozhodol vtrhnúť na slovenský trh. Hľadá master-franchisanta, ktorý by tu značku rozšíril. Broaster Chicken verí, že na trhu fastfoodových reťazcov je malá konkurencia a stále je tu miesto pre ďalšieho hráča.
„Úlohou výhradného zástupcu, tzv. master-franchisanta, bude vybudovať sieť reštaurácií pod značkou Broaster Chicken v rámci Slovenska. K tomu získa kompletnú podporu zo strany poskytovateľa licencie,“ vysvetľuje náležitosti spolupráce Atilla Sadik, majiteľ spoločnosti Etna Distribution, ktorá zastupuje franchisový koncept Broaster Chicken v štátoch strednej a východnej Európy. Koncept Broaster Chicken je vhodný do malých stánkov typu Express i do väčších reštaurácií. Odporúčané mesto pre franchisovú pobočku je s minimálnym počtom obyvateľov 50 tisíc.
Broaster Chicken pochádza zo Spojených štátov amerických, kde funguje viac ako 10 tisíc reštaurácií. V roku 2011 spoločnosť zahájila expanziu do Európy, keď otvorila prvú pobočku v Poľsku. Na danom trhu má v súčasnej dobe 6 prevádzkarní. A slovenský trh má podľa firmy potenciál.
Cena licencie pre Slovensko činí 400 tisíc eur, približné náklady na zriadenie jednej prevádzkarne sú 150 tisíc eur. Investície pre pobočku typu Express je 200 tisíc dolárov. Atilla Sadik doplňuje, že i napriek vysokým vstupným investíciám je vybudovanie prevádzkarní Broaster Chicken štyrikrát lacnejšie než u konkurencii.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.