aktuality
Podnikanie so začiatkom v recesii
Obdobie karantény počas pandémie môže byť vhodný čas na plánovanie investície, ktoré sa oplatí hneď po tom, ako sa svet vráti do normálu. Úroda môže byť následne veľmi bohatá.
Franšíza, riešenie po kríze (na krízu)
„Kríza nepochová franšízu. Až pandémia skončí, franšízori môžu mať zlaté časy,“ hovorí Lenka Nováková, konzultantka PROFIT system franchise services.
Parížske Franchise Expo bude na jeseň
Aj Vy ste sa chystali na marcový franšízový veľtrh v Paríži? Máme pre Vás dobrú správu, poznáme nový termín.
Subway finančne uľaví franšízantom
Dlhotrvajúce zníženie tržieb môže byť pre viacero franšízantov likvidačné. Subway im preto znižuje poplatky. Po odvolaní opatrení sa chce vrátiť v plnej sile.
Americký sen sa stal na Slovensku skutočnosťou
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Podnikanie zamerané na deti
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Sladké na krízu
Zo dňa na deň zostali kvôli nariadeniam vlády všetky pobočky siete La Donuteria zatvorené. Dnes franšízy aj vďaka vernosti zákazníkov čiastočne fungujú.
Podoba franšízových zmlúv sa zmení
„Podnikatelia, korí sú držiteľmi franšízových licencií, môžu dnes ťažiť z toho, že sú súčasťou väčších sietí," hovorí právnik Ivan Rámeš, partner AK Havel&Partners.
Súčasná situácia ako priestor pre inovácie
Nariadenia vlády budú ešte nejakú chvíľu ovplyvňovať podnikanie na Slovensku. Franšízy hľadajú nové cesty k zákazníkom. Môžu sa im hodiť aj v budúcnosti?
Nové franšízy
Ďalšie rozširovanie siete a dobudovanie novej výrobnej haly. Také sú tohtoročné plány spoločnosti Lomax. Ako sa vysporiadala so súčasnou situáciou?
Vďaka rozvozu nachádzame nových zákazníkov
"Zastúpenie by sme chceli mať v každom krajskom meste. Vzniknúť by však mohli aj pobočky v tých menších, "hovorí Robert Šefraný, majiteľ franšízy DietaFit - krabičková diéta.
Podpora pre podnikateľov v sieti
Franšízy TAB Board cielia svojimi službami na podnikateľov, pomáhajú im v rozvoji. Za firmami mieria aj služby Extéria Marketu. Ako ich prácu ovplyvňuje súčasná situácia?
Franšízanti musia vedieť, že v tom nie sú sami
Ako pandémia vírusu SARS-CoV-2 ovplyvní podnikanie franšízantov a na čo by mali franšízanti myslieť? Spýtali sme sa Marka Halfara, riaditeľa poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Najčastejšie omyly franšízantov
Franšízanti podpisujú franšízové zmluvy s vidinou úspešnej budúcnosti. Na čo si však dať pozor, pred tým ako sa upíšete franšízorovi?
Podnikanie ohrozené karanténou?
Karanténa môže byť pre niektoré franšízové koncepty problémom, ale aj príležitosťou posunúť sa dopredu.
Koronavírus ruší franšízové veľtrhy
Kvôli šíriacej sa epidémii ochorenia COVID-19 sa presúvajú termíny organizovania veľtrhu v Paríži aj Katoviciach.
Prianie aj potreba v jednom
Časopis Entrepreneur zostavil 500 najúspešnejších amerických franšíz. Analýza ukazuje, že podnikanie spojené s jedlom je aj naďalej medzi najžiadanejšími franšízami.
Franšízou si realizujú svoj sen
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Rozvoj s jasným cieľom
Doma v Portugalsku a tiež v Poľsku je franšíza DepilConcept lídrom trhu. Svojimi kozmetickými štúdiami chce pokryť aj Slovensko, hovorí majiteľ značky Alessandro Lorenso.
Adidas bojuje za svoje tri pruhy
Športová značka si striktne dáva pozor na duševné vlastníctvo, ktoré si zákazníci spájajú práve s touto módnou značkou. Sú úspešní?