Ako predísť strate ilúzii pri voľbe značky?
Ukazuje sa, že emócie nás silne ovplyvňujú pri rozhodovaní o ekonomických záležitostiach, ktoré len zdanlivo patria do racionálneho sveta. Rovnako ako v stave zamilovanosti krása môže niekedy zakryť zlý charakter, tiež v podnikaní môžu silné emócie vo vzťahu k značke (napr. auta) zakryť skutočnosť, že auto je príliš drahé a má príliš veľkú spotrebu.
Chcem byť šejk
Burzoví investori sa ako prvý rozhodli využívať nálady a emócie pre hodnotenie investícii. Vznikol špeciálny index nálad investorov, ktorý sa dá používať ako ukazovateľ pri kapitálových investíciách. Pozrime sa z toho hľadiska bližšie na franchising. Zohrávajú emócie tak veľkú úlohu? Skúsme sa zamyslieť nad tým, prečo majú napr. práčovne malé percento prihlášok franchisových kandidátov? Ide predsa o veľmi stabilné podnikanie s pevným dopytom bez sezónnych poklesov obratu. Jednoducho nie každý sa chce vidieť ako majiteľ práčovne? Z prieskumu urobeného medzi franchisantmi je zrejmé, že by najradšej riadili niečo prestížne, alebo drahé. Ukazuje sa, že symbolické hodnoty obsiahnuté v značke majú pre investorov zásadný význam a niekedy pri voľbe rozhodujú.
Chcem to mať hneď
Väčšina investorov sa rozhoduje príliš netrpezlivo a impulzívne. Niekomu sa nechce čakať na dosiahnutie zisku. Je treba mať na pamäti toto prirodzené ľudské obmedzenie pri výbere franchisy, pretože aj niektorý franchisori sa predbiehajú v sľubovaní niekoľkomesačnej návratnosti investície. Kladná reakcia na podobne nereálne sľuby môže viesť k značnej frustrácií, ak bude návratnosť investície v nedohľadne aj po roku podnikania.
Pri voľbe franchisingu musíme teda skúmať vlastné emócie, aby sme sa nedostali do pasce ilúzii, hovorí Marek Halfar riaditeľ poradenskej firmy PROFIT system. Vyhodnotenie rentability investície môže pomôcť zahladiť emócie. Ak vieme, že náš zisk sa bude odkladať, musíme si spočítať pravdepodobnosť, či je tento disk vôbec dosiahnuteľný.
Prečítaj články
Pre správny výber vhodné franšízy je nevyhnutné, aby si záujemcovia o franšízové licencie položili sériu dôležitých otázok a odpovedali si na ne. Ktoré to sú?
Zakúpením licencie známej značky si podnikateľ zjednodušuje vstup do podnikania výmenou za časť svojej nezávislosti. Franšízing so sebou nesie výhody aj nevýhody. Prvé ale prevažujú.
Franšízanti podpisujú franšízové zmluvy s vidinou úspešnej budúcnosti. Na čo si však dať pozor, pred tým ako sa upíšete franšízorovi?
Dôvodov, prečo je pre začínajúcich podnikateľov výhodné zapojiť sa do franšízovej siete, je veľa. Vybrali sme sedem z nich.
Pri kúpe licencie známej značky si zjednodušujeme štart v podnikaní výmenou za vlastnú nezávislosť. Franšíza má svoje svetlé aj temné stránky, tie svetlé však prevažujú.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...